Erik Alexander Kempenaar

Bestuurslid

Bloemendaal

Erik Alexander Kempenaar is in september 2020 verkozen tot algemeen bestuurslid van D66 Bloemendaal. Hij was in maart 2018 kandidaat nummer 5 op de kieslijst van D66 Bloemendaal bij de gemeenteraadsverkiezingen. Hij is bovendien voorzitter van de Campagne Commissie.

Politiek verleden

Het zat er altijd al in, dat engagement. Zo was ik vaak klassenvertegenwoordiger, lid van afdelingsraad en de centrale Medezeggenschapsraad van hogeschool de Horst (Driebergen) en daarnaast voorzitter van de Studentenvakbond van de Horst (voornamelijk belast met organiseren van demonstraties, feestjes, schoolkrant en Bar-activiteiten (tussen 1988 en 1992)). Kortom, mijn studietijd was meer politiek dan studeren lijkt het wel. Kort lid geweest van de PvdA Amsterdam Bijlmer (was tevens Fractiemedewerker). Echter omdat het cliëntelisme me erg tegenstond nieuw politiek onderdak gezocht en gevonden bij D66 en samen met een andere ex-PvdA’er nieuw leven in geblazen, hetgeen niet echt makkelijk was. Vervolgens betrokken geweest bij opstart en samenstelling van de afdeling. Echter door zwangerschap echtgenote verhuisd naar Bloemendaal en daar actief geworden bij de D66-afdeling, eerst als bestuurslid campagne en events en daarna kandidaat raadslid en nu weer als bestuurslid.

Wat wil je bereiken?

Als bestuurder Campagne en evenementen: veel leuke acties (mede) organiseren samen met de afdelingen in Kennemerland-Zuid, waardoor leden (circa 100) weer betrokken worden bij de afdeling(en) en dat er in Bloemendaal meer mensen op D66 gaan stemmen, aangezien wij de enige liberale partij zijn, welke het beste past bij de woon- en recreatieve omgeving.

Als politicus:  hoop ik mijn bijdrage te mogen leveren aan een grote D66 fractie op de terreinen Sport & Fietsen. Meer mensen op de fiets, meer ruimte voor (kwetsbare) fietsers in onze dorpskernen, een kwaliteitsverbetering op drukke en kansrijke fietsroutes en het optimaliseren van het gebruik van de fiets in samenhang met het OV. Uiteraard zet ik mij hierdoor ook automatisch in voor anderen (sporters) op de openbare wegen, fietspaden en wandelpaden.

Nevenfunctie(s)

• Beroep: part-time remotely New Business Developer en part-time Provocatief Coach “Commute als training” voor Triatleten en andere duursporters
  • Vrijwillig: vader van twee kinderen, echtgenoot, schaatscoach WIKO IJsclub Haarlem, Sport buddy
  • Vragen of wil je Erik bereiken? Stuur dan een mail.