donderdag 24 maart 2022

Een vierde zetel voor D66 Bloemendaal!

De campagne van D66 Bloemendaal heeft zijn vruchten afgeworpen: D66 heeft met 18,2% van de stemmen een extra zetel binnengehaald. We danken iedereen die zijn stem op ons heeft uitgebracht.

De VVD is weliswaar de grootste partij gebleven met 22,3% van de stemmen, ofwel 5 zetels, maar er zijn minder stemmen op de VVD uitgebracht dan bij de verkiezing van 2018. Ook Hart voor Bloemendaal wint een zetel ten opzichte van 2018. Het CDA levert twee zetels in.

Vincent Verheij, Alice Jeltes, Bart Vernooij en Friso le Poole zijn met voorkeurstemmen gekozen. Als minderjarige kan Friso de raad niet meteen in. Hij moet wachten tot hij 18 is en er een plek vrijkomt.
De nieuwe fractie zal bestaan uit: Vincent Verheij (fractievoorzitter, commissie Samenleving), Bart Vernooij (commissie Grondgebied), Joost Kramer (commissie Bestuur en Middelen) en Alice Jeltes (plaatsvervanger).

Het afscheid van de oude raadsleden vindt plaats op 24 maart, de installatie van de nieuwe raad op 30 maart. (Mocht er onverhoopt iets prangends zijn waarover de gemeenteraad moet besluiten in de tussenliggende week, dan worden de nieuwe raadsleden uiteraard eerder geïnstalleerd, direct voorafgaand aan de besluitvorming).