dinsdag 30 november 2021

Maak kennis met onze kandidaten

D66 Bloemendaal presenteert met trots de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2022. Een lijst van bevlogen en betrokken mensen die van Bloemendaal een nog betere en mooiere gemeente willen maken.

De lijst wordt aangevoerd door Vincent Verheij, adviseur leefbaarheid en veiligheid bij de gemeente Amsterdam. Joost Kramer, ondernemer met een adviesbureau op het gebied van goed ondernemingsbestuur, komt op plaats twee. Nummer drie is Bart Vernooij, die zijn carrière begon als technisch natuurkundige maar inmiddels al jarenlang werkzaam is als advocaat in de sociale advocatuur. De vierde op de lijst is Friso le Poole, nu nog te jong voor de raad, maar popelend om zijn plaats in de politieke arena in te nemen. De plekken vijf, zes en zeven zijn voor de ervaren D66’ers Lex Oude Weernink, Hein Struben en Alice Jeltes.

Voorzitter van D66 Bloemendaal Maaike Kamps: “Ik ben blij dat we deze lijst kunnen presenteren. De lijst biedt een goede afspiegeling van de vijf kernen in de gemeente Bloemendaal, en ik denk dat we zowel de oudste als de jongste van alle verkiesbare kandidaten in de gemeente op de lijst hebben. Dat laat duidelijk zien dat D66 een partij voor iedereen is. Met deze lijst en ons verkiezingsprogramma reken ik op een mooie verkiezingsuitslag.”

Lijsttrekker Vincent Verheij: “We hebben veel bereikt in Bloemendaal, maar er is ook nog veel te doen. Betaalbare woningen, bescherming van onze natuurgebieden, een integraal huisves-tingsplan voor onze scholen, goed regelen van de verkeersproblematiek en waarschijnlijk het meest uitdagend: stappen zetten in de energietransitie. Dat alles zoveel mogelijk in samen-spraak met de inwoners, want democratie doe je samen. Daarom vind ik het ook belangrijk dat de verhoudingen in de raad goed zijn, ongeacht wie er in de coalitie en in de oppositie zitten. Ik geloof sterk in de duurzame en sociaal-liberale principes van D66 en ik vind het een eer om de verkiezingen als lijsttrekker in te gaan.”

De volledige lijst:

1 Vincent Verheij