donderdag 17 december 2020

D66: géén afstel woningbouw Westelijke Randweg 1

De Bloemendaalse gemeenteraad heeft het nog niet aangedurfd om een knoop door te hakken over het stedenbouwkundig plan voor de Westelijke Randweg 1. Dat bleek tijdens de raadsvergadering van 17 december, waarin een voorstel werd aangenomen om dit onderwerp van de agenda te halen.

Naar de mening van D66 had hierover al besloten kunnen worden. “Er ligt naar onze overtuiging nu een gedegen stedenbouwkundig plan”, zo stelde fractievoorzitter Sacha Kuijs.

Omdat een merendeel van de raad de behoefte had hier nog langer over na te denken, kon de fractie van D66 zich vinden in het ordevoorstel om het stuk van de agenda te halen. Maar fractievoorzitter Sacha Kuijs sprak wel nadrukkelijk de verwachting uit dat dit uitstel niet leidt tot afstel. D66 riep daarom de hele raad op om de komende maanden na te denken over een plan voor de Westelijke Randweg 1 waar wėl een meerderheid voor is.

“Niets bouwen is een gemiste kans. Laten wij niet vergeten wat we in het Regionaal Actieprogramma Wonen hebben afgesproken. En laten we vooral die jonge mensen niet vergeten, jongeren die wanhopig op zoek zijn naar betaalbare woonruimte,” zo besloot Sacha Kuijs haar betoog.