vrijdag 27 november 2020

D66 wil doorpakken met jongerenhuisvesting op Westelijke Randweg 1

Jongeren luiden de noodklok met ludieke actie.

De voorgestelde woningbouwlocatie Westelijke Randweg 1 – bedoeld voor het huisvesten van jongeren – houdt de gemoederen flink bezig. Een aantal partijen in de Bloemendaalse gemeenteraad moet voor dit plan nog over de streep worden getrokken. D66 ziet echter nu geen belemmeringen meer om het project Westelijke Randweg 1 te realiseren.

Volgens fractievoorzitter Sacha Kuijs voldoet het plan aan de opdracht die de raad had gegeven aan het college van burgemeester en wethouders. “Wij hebben hier als fractie echt heel zorgvuldig naar gekeken en zijn tot de conclusie gekomen dat het stedenbouwkundig plan zoals dat er nu ligt, de basis kan vormen voor een bestemmingsplan.”

Waarom is dan nog niet iedereen overtuigd om Westelijke Randweg 1 te realiseren? Sacha: “Het is heel begrijpelijk dat een nieuwbouwplan als dit leidt tot vragen vanuit de omgeving. Anderzijds ziet D66 het als een verantwoordelijkheid om te zorgen voor betaalbare jongerenhuisvesting. Ook jongeren hebben recht op een dak boven het hoofd. En daaraan is in de gemeente Bloemendaal een schreeuwend tekort”.

Vrijdag 27 november vroegen jongeren op ludieke wijze aandacht voor betaalbare huisvesting in de gemeente Bloemendaal. Burgemeester Roest kreeg een petitie aangeboden.

De bal ligt nu bij de gemeenteraad om ervoor te zorgen dat deze huisvesting er komt.

Vlaggetje woningnood

Een van de vierduizend vlaggetjes

Burgemeester Roest neemt petitie van jongeren in ontvangst