zondag 22 maart 2020

IN MEMORIAM

Rob Smit

28 april 1948 – 21 maart 2020

Rob Smit was actief betrokken bij het reilen en zeilen in de gemeente Bloemendaal.

Toen de gemeente plannen maakte voor het terrein van het voormalige Provinciale Ziekenhuis sloot hij zich aan bij de Vereniging Meer en Berg om ervoor te zorgen dat de plannen van de gemeente verbeterd werden.

Hij kon niet tegen onrecht en zette zich in voor rechtvaardig beleid.

Hij was ook actief in D66 Bloemendaal en van 23-6-2008 tot 18-4-2011 was hij penningmeester in het bestuur van de afdeling.

Rob was ook zeer begaan met het klimaat. In 2009 zorgde hij ervoor dat in het landelijke verkiezingsprogramma van D66 een passage over geothermie (grondwarmte) werd opgenomen toen daar nog weinig aandacht voor was.

Vanaf 2009 reisde hij regelmatig naar China en bracht daar maanden door aan de universiteit om Chinees te leren en tussen door bezocht hij dan zijn dochters in Nieuw-Zeeland en Canada. Maar hij bleef zeer betrokken bij Bloemendaal en was nog actief in de buurtvereniging Bloemendaal-Noord. Hij zorgde er ook altijd voor dat er voor hem gestemd werd bij de diverse verkiezingen.

D66 Bloemendaal is hem veel dank verschuldigd en zal hem missen.

Foto: Campagne voeren met Erik Kempenaar ’s morgens tussen 8 en 9 bij station Bloemendaal