zaterdag 27 oktober 2018

Werkgeverscommissie: nieuwe griffier benoemd

De werkgeverscommissie oefent het werkgeverschap uit ten aanzien van de griffier en de overige op de griffie werkzame ambtenaren. De commissie was koud van start gegaan, toen de griffier zijn vertrek aankondigde.

Samen met Mark Doorn (VDB) en Martine Wierda (GroenLinks en tevens voorzitter) zit ik sinds maart in de werkgeverscommissie. We waren nog niet benoemd of de griffier vertrok. Op korte termijn heeft de commissie de plaatsvervangende griffier, Jasmijn Witte, voorgedragen als griffier en Frank Zwertbroek als plaatsvervangend griffier en commissiegriffier. Beide zijn inmiddels in hun nieuwe functies aan de slag en werken, samen met griffiemedewerker Caroline Hageman, hard om de raadsleden bij te staan.

Wij voelen ons als werkgeverscommissie betrokken bij het welzijn van onze griffie en hebben als doel deze krachtig in de gehele gemeentelijke organisatie te laten functioneren. Om die reden vindt er regelmatig overleg plaats met de griffier en andere werknemers van de griffie.