woensdag 18 november 2015

D66 komt met nieuwe wethouder voor Bloemendaals college

In goed overleg tussen de fractie van D66 en voormalig wethouder Jur Botter is ervoor gekozen dat hij niet meer terugkeert als wethouder in het College van Burgemeester en Wethouders. Eind september stapte coalitiepartij D66 uit de coalitie om ruimte te maken voor een nieuw gemeentebestuur. Kort daarvoor was interim burgemeester Aaltje Emmens-Knol opgestapt.

Fractie en wethouder van D66 waren van mening dat er op dat moment onvoldoende veranderingen in de bestuurscultuur van de gemeente Bloemendaal mogelijk bleken te zijn. Inmiddels heeft de fractie van D66 aangegeven – na besprekingen met de VVD en Groen Links – weer voldoende aanknopingspunten en mogelijkheden te zien om deel te kunnen gaan uitmaken van een nieuw te vormen College van B&W.

Ondanks deze ontwikkeling heeft Jur Botter aangegeven niet meer in het Bloemendaalse college terug te willen keren. “In september heb ik er doelbewust voor gekozen, samen met de fractie, om uit de coalitie te stappen. Ik had graag nog meer veranderingen gezien. Ik denk dat het daarom nu beter is ruimte te bieden aan een ander om zo een hernieuwde doorstart voor D66 in het nieuwe College van B&W mogelijk te maken. “

De fractie en het bestuur van D66 Bloemendaal hebben grote waardering voor de energieke en vakkundige inzet van Jur Botter in de afgelopen bestuursperiode en de daarmee bereikte resultaten.