maandag 24 maart 2014

D66 Bloemendaal boekt enorme verkiezingswinst

We hebben er een zetel bij! D66 Bloemendaal mag in de nieuwe Bloemendaalse gemeenteraad een vierde stoel bijschuiven.

Met trots kunnen wij vermelden dat 19,5% van de stemmen in onze gemeente naar D66 zijn gegaan. 2279 Bloemendalers spraken hun vertrouwen uit in één van onze kandidaten en dat is een aanzienlijke toename ten opzichte van de 1129 stemmen die in 2010 naar D66 gingen. In absolute aantallen zijn wij zo goed als verdubbeld!

Naast een toename in het aantal D66-stemmers schoot ook het opkomstpercentage in Bloemendaal omhoog. Waren er in 2010 nog 7.896 Bloemendalers die naar de stembus besloten te gaan, op woensdag 19 maart brachten 11.672 van de 17.129 kiesgerechtigden hun stem uit. Dit opkomstpercentage van 68,1% betekent een procentuele toename van 21,5% ten opzichte van 2010. Geweldig!

De boost die door veel Bloemendalers aan D66 is gegeven is niet het enige feit dat bij deze gemeenteraadsverkiezingen opzien baart. We feliciteren Liberaal Bloemendaal en GroenLinks met ieder een winst van 2 zetels (respectievelijk van 2 naar 4 en van 1 naar 3).

D66 Bloemendaal dankt vanaf deze plek de kiezers die hun vertrouwen in ons hebben uitgesproken. De komende weken staan in teken van de coalitieonderhandelingen. Wij houden u op de hoogte!