zondag 9 maart 2014

D66 stelt vragen over aanvraag lichtmasten bij tennisbaan in Bloemendaal

Tennisvereniging LTC Bloemendaal heeft een aanvraag gedaan bij de gemeente om de zes tennisbanen te gaan voorzien van verlichting. Hun verwachting is dat de gemeente de aanvraag zal goedkeuren. Op basis van het huidige beleid verwacht D66 dat dat niet zo is. Echter, de communicatie daarover vanuit de gemeente naar omwonenden toe lijkt positief ten aanzien van lichtmasten. Daarover is grote onrust ontstaan omdat de lichtmasten op zeer korte afstand van huizen en achtertuinen geplaatst gaan worden en voor licht- en geluidshinder gaan zorgen.

D66 stelt daarom schriftelijke vragen aan het college over hoe het beleid toegepast wordt. Conny van Stralen, raadslid voor D66: ” Wij willen dat de gemeente intern goed afstemt, helder communiceert met inwoners en een goede belangenafweging maakt. Met deze vragen willen wij als eerste stap helder hebben welke aspecten daar nu wel en geen rol bij spelen.”

De vragen leest u hier:  20140307 Art40 Vragen D66 LTC lichtmasten 2014009132.pdf