donderdag 17 oktober 2013

Wethouder Schep trots op duurzaam project Buurtboomgaard Overveen

De Buurtboomgaard is een project waarin Bloemendalers vrijwillig zorg dragen voor appel- en perenbomen op het terrein van de Buurtvereniging Overveen. De bomen zijn middels een eenmalige subsidie van de gemeente Bloemendaal aangeschaft. Afgelopen zaterdag bleken de investeringen van portefeuillehouder Schep, tijdens het eerste Oogstfeest, ruimschoots te worden terugbetaald.

In het duurzaamheidsprogramma 2013 is vastgesteld dat de gemeente Bloemendaal fungeert als aanjager en inspirator achter verduurzaming van de gemeente als geheel. Vandaar dat de gemeente subsidies ter beschikking stelt aan duurzame projecten van non-profitorganisaties. De plannen voor een Buurtboomgaard paste perfect in dit plaatje.

Wethouder Schep vermeldt trots: 'Bloemendalers zijn op deze manier bewust bezig met duurzaamheid. Het realiseren, beheren en behouden van een duurzaam bomenbestand in een bebouwd gebied zorgt tenslotte voor natuurbescherming en heeft een gezonde invloed op de leefbaarheid voor mensen.'

Schep greep zaterdag de feestelijke gelegenheid aan om de Buurtboomgaard een bijenhotel cadeau te doen. 'Een nuttige en fraaie bijdrage aan het groene karakter van de Buurtboomgaard.'