dinsdag 14 februari 2012

D66 huldigt chauffeurs Welzijn Bloemendaal op Valentijnsdag

De vervoersvrijwilligers van Welzijn Bloemendaal die rijden in Aerdenhout, Bennebroek, Bloemendaal, Overveen en Vogelenzang zijn op Valentijnsdag door D66 in het zonnetje gezet.

D66 Bloemendaal heeft grote waardering voor mensen die in hun vrije tijd allerhande werkzaamheden verrichten met grote maatschappelijke waarde. Deze vrijwilligers zijn een belangrijke motor voor de samenleving, die musea, sportorganisaties, welzijn- zorg- en cultuurinstellingen aan de gang houden en ons erfgoed in stand houden. Ook dit jaar besteedt D66 rond Valentijnsdag aandacht aan mensen en
organisaties die door hun inzet een bijzondere bijdrage leveren aan de
maatschappij. Dit jaar is de keuze gevallen op het thema: Mobiliteit.

De vrijwillige chauffeurs van Welzijn Bloemendaal vervoeren inwoners van de gemeente Bloemendaal van deur tot deur. Dit doen zij met zeer veel passie en naar volle tevredenheid van de passagiers.

Voor inwoners van alle woonkernen van de gemeente Bloemendaal die geen gebruik kunnen maken van het openbaar vervoer heeft Welzijn Bloemendaal goede alternatieven. Hun vervoer is persoonlijk en wordt uitgevoerd door kundige en vriendelijke vrijwilligers. Deze vrijwilligers zorgen voor vervoer. Dat gebeurt of met de eigen auto van de vrijwilliger of met de bus van Welzijn Bloemendaal. De klanten zijn meestal ouderen. Zij doen met name een beroep op Vervoer op Maat voor tandarts-, dokter- of ziekenhuisbezoek of voor het vervoer naar de supermarkt (boodschappenservice).

D66 Bloemendaal wilde juist deze vrijwilligers eens in het zonnetje zetten. Maurits van Tol, voorzitter van het bestuur van D66 Bloemendaal en Alice Jeltes, fractievoorzitter D66 Bloemendaal, boden de chauffeurs en hun partners op 13 februari een echte D66 Bloemendaal-taart aan, als waardering voor hun continue bijdrage.