maandag 25 april 2011

In Memoriam Elly Poncin

Zondag 24 april is ons voormalige duo-commissielid, Elly Poncin overleden.
In 2007 belde Elly op met de vraag of ze als stagiair bij de fractie kon komen. Zij deed een cursus vrouw en politiek en had als opdracht gekregen een stageplek te zoeken bij een politieke partij. Natuurlijk kon dat, wij voelden ons vereerd, dat ze voor haar stageplek D66 had uitgekozen. Ze kwam en ging tot onze vreugde niet meer weg. We kregen een mooi stageverslag en Elly deed volop mee, ze hield ons scherp. Zij bracht een wijs en vrolijk cynisme in de discussies. Bij de verkiezingen in 2008 kwam ze op de kandidatenlijst en we waren blij, dat ze in 2009 besloot om duo commissielid te worden in de commissie samenleving. Ze stelde scherpe vragen en hield de wethouder bij de les. Haar inbreng werd door de andere commissieleden, en natuurlijk ook door ons, zeer gewaardeerd.
Eind december werd ze ziek en in januari vertelde ze dat ze vanwege haar ziekte wilde stoppen met het duo-commissielidmaatschap. Wij vonden dat vreselijk jammer, maar begrepen en respecteerden haar beslissing en daarbij dachten we, als ze zich weer wat beter voelt, dan schuift ze vanzelf weer aan. Helaas zo is het niet gegaan. Er blijft een lege plek in onze fractie.

Elly was een echte D66’er. Wij hebben haar leren kennen als oprecht, betrokken, nadenkend en spontaan.

Wij missen haar.

Fractie en bestuur van D66 Bloemendaal